loading...
بصیرت 360درجه
احسان.ن بازدید : 138 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
ا داغ تر شدن بازار مبارزات انتخاباتی در امریکا، شهروندان این کشور شاهد ادعاها و وعده و وعیدهای نامزدهای ریاست جمهوری برای کسب آرای بیشتر هستند. وعده هایی که با آغاز به کار دولت جدید یا کاملا به فراموشی سپرده می شوند و یا توجیهی برای نپرداختن و دیر پرداختن به آنها پیدا می شود.
 نکته قابل توجه در این میان، وجهه متین و موقری است که هر یک از نامزدهای انتخابات پیش رو در ایالات متحده از خود نشان می دهند. اما آیا براستی می توان به این چهره های موجه شیک پوش با یقه های کراوات زده و لبخندهای نمایشی برای عکاسان خبری اطمینان کرد؟ آیا افتضاحات و رسوایی های بیشمار گذشته دیگر تکرار نخواهند شد؟ این موضوعی است که با نزدیک شدن به زمان انتخابات ذهن شهروندان امریکایی را بیشتر و بیشتر به خود مصطوف می کند.
گوشه ای از رسوایی های متنوع مقامات امریکایی و نامزدهای انتخابات این کشور را درادامه مطلب می خوانید

احسان.ن بازدید : 106 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

http://s1.picofile.com/file/7273397204/14899_503.jpg

با نزدیک شدن زمان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در روز 12 اسفند برگزار می شود، تکاپوی جریان ها و گروه های سیاسی برای تعیین نحوه حضور و یا عدم حضورشان در انتخابات به صورت جدی تری دنبال می شود.

در این میان، جریان فتنه که سال گذشته با راهبری میرحسین موسوی و مهدی کروبی در یک بن بست استراتژیک گرفتار شده بود، با منزوی شدن این‌دو، دوباره عنان کار را در اختیار محمد خاتمی قرار داد و او با مشورت موسوی خويینی‌ها، استراتژی کاهش مشارکت در انتخابات به مثابه کاهش مشروعیت نظام را در دستور کار قرار داد. این استراتژی موجب شد تا اعضای جریان تجدیدنظر طلب به صورت یک‎پارچه در روزهای ثبت نام در خانه بنشینند و ثبت نام نکنند.از سوی دیگر، در جریان اصول‌گرا پس از آن که جبهه پایداری انقلاب اسلامی و گروه 7+8 شکل گرفت، یک جدال گفتمانی برای تعیین صلاحیت‎ها و نحوه حضور، وحدت، کثرت و خالص سازی رخ داد که همچنان ادامه دارد.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 112 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)


گروهی از شخصیت ها و رهبران مخالف رژیم بحرین در اعتراض به بدرفتاری زندانبانیان با آنها اعتصاب غذا کردند.

این شخصیت ها و رهبران مخالف رژیم آل خلیفه  اعتصاب غذای خود را در اعتراض به بدرفتاری مسئولان رژیم آل خلیفه و احکام قضایی ظالمانه صادر شده علیه آنها آغاز کرده اند.

رژیم آل خلیفه از چندین ماه پیش به سرکوب اعتراضات گسترده مردمی در این کشور دست زده است به گونه ای که در جریان آن تاکنون صدها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

مسئولان رژیم بحرین همچنین رهبران و چهره های مخالف را در دادگاههای نظامی متهم و محکوم کرده و برای آنها احکام زندان صادر کرده اند.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 109 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (1)
129853_641.jpg نقش سازمان جاسوسي فرانسه در ربايش پنج مهندس ايراني در سوريه و شواهدي دال بر دخالت مستقيم اين سازمان در عمليات ربايش ايرانيان در اين کشور، دستمايه گزارشي است که يک رسانه عربي به آن پرداخته است.
به گزارش ماهان نیوز به نقل از مشرق، يک پايگاه اطلاع رساني عربي با اشاره به ابعاد دخالت سازمان جاسوسي فرانسه در ربايش اين مهندسان ايراني و با بيان اينکه روزنامه فرانسوي "فيگارو" نيز فاش کرده است که سازمان جاسوسي فرانسه، کمک هايي را به افراد مسلح ارتش آزاد سوريه در شمال لبنان و حمص ارائه مي دهد، نوشت: اين کمک ها شامل ارائه تصاوير ماهواره اي به اين عناصر، تجهيز آنها به دستگاه هاي هدف گيري درشب ووارد کردن قاچاقچيان و تروريست ها به داخل سوريه از مرز لبنان است.بقیه خبر در ادامه مطلب
احسان.ن بازدید : 106 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

این موضوع کاملا قابل فهم است که شکست نظام سیاسی و اقتصادی آمریکا به عنوان مادر اغلب نظام‌های اروپایی ، شکست و به زیر کشیده شدن بسیاری از نظام‌های غربی را به دنبال خواهد داشت‌.

پرده اول : راستی آزمایی جنبش های مردمی در آمریکا 

از وقتی که آمریکا به یک بازیگر تمام عیار بین المللی تبدیل شد و گرایش های انزواگرایانه و هوادار صرف بودن را به کناری گذاشت ،ما شاهد تلاش ایالات متحده برای جهانی سازی همه رفتارهایش هستیم.
شاید زمانی کیفیت و شکل پیوند جهانیان با آن فرهنگ به میزان دانش شان از موسیقی راک ، هالیود ، اندیشه های نو ، اومانیسم و یا فهم دموکراسی آمریکایی منحصر بود اما امروز باید همه رفتارهایش را در ابعاد و اشکال مختلف خواسته و ناخواسته دنبال کرد . آنها دیگر وارد حیات خلوت خیلی ها شده اند . جنگ شان ، صلح شان ، شکست ها و پیروزی هایشان دارد برای آدم و عالم مسئله می شود . این بازیگر دیگر قواعد بازی را خوب رعایت نمی کند و همانند بچه ای کوچک و شیطان که چکشی بدست دارد با هر چه مواجه می شود خرد می کند. رفتارهای عجیب و غریبی دارد. دیگر ترسناک شده است . اگر جورج سوروس، رئیس بنیاد "سوروس" هم خبر از فروپاشی و یا شورش های خیابانی در ینگه دنیا نمی داد باز علائم مرگ هویدا بود . یک مرگ تدریجی. حالا دیگر پنهان کردن این موضوع که نظام کاپیتالیستی دارد به ته خط می رسد مشکل شده است. باید کاری بکنند .

بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 94 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

"وحدت" شاید این روزها کالای دلخواه همه اصولگرایان اعم از حلقه جبهه اصولگرایی و جبهه پایداری ها باشد، اما به نظر می رسد کسانی قصد دارند این کالا در بازار اصولگرایی کمیاب و شاید نایاب شود.

34 روز تا انتخابات مجلس نهم" این شمارشگری است که این روزها در مقابل دیدگان گروه های سیاسی کشور در حال رفتن به سمت نقطه نهایی و روز 12 اسفند 90 است و آنقدر سریع به پیش می رود که برخی گروه ها در روزهای منتهی به انتخابات مجلس نهم، از اصولگرا و غیر و اصولگرا وقت خود را صرف جلسات مدون می کنند تا بتوانند به جمع بندی دقیقی درباره انتخابات برسند، اما اصولگرایان این روزها حکایت دیگری دارند.
جبهه متحد اصولگرایی که از سوی آیت الله مهدوی کنی هدایت می شود و اصولگرایان کهنه کاری را در خود جای داده، این روزها سرگرم تعیین سهمیه گروه های مختلف عضو و همچنین رفتن به سمت ارائه لیست در شهرستان ها و در نهایت تهران می رود.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 132 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، طلاب حوزه علمیه و دانشجویان با ارسال نامه سرگشادهای به رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، به ترویج عرفانهای کاذب در برنامههای سیما اعتراض کردند.در این نامه همچنین به مواردی از تخطئه حجاب برتر و اقشار متدین در سریال "تا ثریا" نیز اشاره شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

نامه سرگشاده جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، طلاب حوزه علمیه به رییس محترم صدا و سیما

«سفارش اساسی اینجانب نزدیک کردن و رساندن این رسانه فرهنگ ساز، به طراز رسانه‌ای است که دین و اخلاق و امید و آگاهی بارزترین نمود آن باشد و رفتار اجتماعی مخاطبان و نیز نهاد حساس و مهمی چون خانواده بر اساس آن شکل گیرد.» (مقام معظم رهبری در انتصاب مجدد مهندس ضرغامی ـ 16 آبان 1388).

جناب آقای مهندس عزت الله ضرغامی ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم ؛

متن نامه را در ادامه مطلب بخوانید

احسان.ن بازدید : 170 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

هیئت قضایی چارلوتسویل واقع در ویرجینیا برای اولین بار قانونی را به تصویب رسانده که به مخالفت با برپایی جنگ با ایران می‌پردازد. بر اساس نظرسنجی‌های آن‌لاین و تلفنی که در آمریکا صورت گرفته است اکثر آمریکاییان از دولت برای برپایی جنگ با ایران حمایت نمی‌کنند.

راشا تودی در گزارشی اعلام کرد که با وجود تنش‌ها و الفاظ تند آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران که هر روز بر مقدار آن افزوده می‌شود، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا برپایی جنگ با ایران را اشتباهی مرگبار می‌دانند. اما آیا نظر مردم آمریکا برای دولتمردان آمریکا اهمیتی دارد؟

به رغم توافق ایران برای بازگشت به میز مذاکره در خصوص برنامه هسته‌ای خود، با این حال دولت اوباما بیان داشته است که جنگ با تهران هنوز بر روی میز قرار دارد. حتی برخی از جنگ‌طلبان واشنگتن از جمله نویت گینگریچ نیز در این خصوص دست به ارائه اظهارات تندی زده‌ و گفته است که ایران باید در عرض یک سال از هم پاشیده شود.

بقیه خبر در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 43

درباره ما
بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد... سال جهاد اقتصادی - پایگاه مجازی افسر سایبری جنگ نرم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    روز شمار فاطمیه
    كد پخش زنده اماکن متبرکه
    تبلیغات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 430
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 489
  • بازدید سال : 4,460
  • بازدید کلی : 94,518
  • کد وضعیت رتبه در گوگل
    آیدی یاهو مدیریت
    ذكر ايام هفته
    انتخابات