loading...
بصیرت 360درجه
احسان.ن بازدید : 95 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
جبهه پایداری نیز با معرفی سخنگو برای خود نشان می دهد که بار خود را برای رسیدن به قله انتخابات جدی تر بسته و احتمالا نشست خبری روز دوشنبه کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت سابق دولت احمدی نژاد که سمت سخنگویی جبهه پایداری را در اختیار دارد، نکات جدیدی از آرایش انتخاباتی این جبهه را نمایان می کند.

همه به دنبال وحدت؛ وحدت به دنبال همه

در میان جنجال های انتخاباتی، قطعه ای از پازل اصولگرایان خود را ناتمام نشان می دهد، قطعه ای که نبودش برای اصولگرایان شاید به منزله از دست دادن سرپل ها باشد و در مقابل قرار گرفتنش در جای صحیص، رویای اصولگرایی را به واقعیت تبدیل کند. "وحدت" شاید این روزها کالای دلخواه همه اصولگرایان اعم از حلقه جبهه اصولگرایی و جبهه پایداری ها باشد، اما به نظر می رسد کسانی قصد دارند این کالا در بازار اصولگرایی کمیاب و شاید نایاب شود.

در روزهای گذشته اخبار شادکننده ای برای جریان اصولگرایی شنیده شد. پیوستن اسماعیل کوثری و بذرپاش از چهره های نزدیک به جبهه پایداری به جبهه متحد اصولگرایی، رگه هایی از امید را در دل اصولگرایان روشن کرد تا همگی آنها بتوانند در یک صف متحد قرار بگیرند.

روند وحدت اصولگرایان در روزهای پس از ثبت نام داوطلبان بیشتر در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت و منابع نزدیک به جبهه متحد از قرار گرفتن برخی اعضای جبهه پایداری در لیست مشترک خبر دادند. حتی برخی از اعضای جبهه پایداری که گاها از سوی برخی چهره های سیاسی به وحدت شکنی متهم می شدند نشان دادند که در رسیدن به قله انتخابات، درهای مذاکره را بسته نمی بینند و در گفت و گوهای مختلف خود را به وحدت متعهد می دانستند.

دکتر باقری لنکرانی در دومین همایش جبهه پایداری استان فارس که در آبان ماه برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره وحدت اصولگرایان گفت: گمان می‌کنم با توجه به صحبت‌های خوبی که در مذاکرات بین جبهه پایداری و برخی از دوستان موثر در جبهه متحد اصولگرایان انجام شده، ان‌شاء الله نتیجه‎اش نتیجه خوبی خواهد بود.

البته برخی دیگر از اصولگرایان از رقابت بین اصولگرایی خبر می دادند. افرادی نظیر روح الله حسینیان نیامدن اصلاح طلبان را شرطی برای رقابت بین اصولگرایی قرار دادند. اصولگرایان نیز در مقام موافق و مخالف این  پیشنهاد مواضع مختلفی گرفتند.

با وجود نزدیک شدن چهره های اصولگرایی به یکدیگر، این گروه سیاسی جاده وحدت را پر پیچ و خم طی کرده است. راهی که دست اندازهای غیر طبیعی بسیاری را در مقابل خود می بیند.

وحدتی که نباید شکل بگیرد...

"بگذارید اصولگرایان به جان یکدیگر بیافتند" این شاید آرزوی طیفی است که این روزها پرده نشینی را انتخاب کرده و خود را برای رقابتی جدی تر آماده می کند، رقابتی که کمتر از دو سال به آن باقی مانده است. این آرزو وقتی به واقعیت تبدیل می شود که اصولگرایان خود را قربانی گردابی کنند که برای آنها آماده شده است.

در این مدت به خوبی می توان نمونه هایی عینی از گرفتار شدن برخی اصولگرایان در بازی، گردانندگان جلسات محفلی را دید. آنجایی که برخی نمایندگان اصولگرا در کریدورهای مجلس وقتی خبرنگاران از آنها درباره وحدت سوال می کنند، با تندی خطاب به آنها می گویند: "چه وحدتی؟ وحدت بی معناست؟ وحدت با چه کسی؟"

در این میان اخبار رسیده حکایت از برنامه ریزی گسترده جریانی نوظهور و انحرافی برای "نرسیدن هیچ کس از اصولگرایان" به اکثریت مجلس است، یعنی "مجلسی که با ما نیست برای هیچ کس هم نباشد" و تنها راه کلید زدن این استراتژی ایجاد تقابل میان اصولگرایان خواهد بود. در این پروژه ابتدا آیت الله مهدوی کنی باید در برابر آیت مصباح یزدی (به عنوان حامی معنوی جبهه پایداری) قرار می گرفت و در مرحله بعد اصولگرایان را به دو گروه ساکتین فتنه و عمارها تبدیل، تا از این راه بتوان اصولگرایان را به دسته های گوناگون و بی اثر تبدیل کرد.

اصولگرایی در روزهای آینده دغدغه های مهمی را پیش رو دارد؛ در فضایی که لایه های اجتماعی اصولگرایان به وحدت امیدوار هستند اشخاصی در اردوگاه اصولگرایی با اصولگرایان همصدا نیستند؛ کسانی که شاید ریشه فکری آنان را باید در جلسات محفلی خاص جستجو کرد. جلساتی که عطر تند اختلاف افکنی از آنها به مشام می رسد.

وحدتی که برای "دیگران" مهم تر است

" بررسی اختلاف اصولگرایان در فراکسیون خط امام (ره) مجلس" وقتی داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان مجلس این مطلب را در گفت و گو با فارس اعلام کرد، باید پیام های آن به اردوگاه اصولگرایی می رسید.

این "بررسی" پیام های خاصی برای اصولگرایان خواهد داشت، وقتی که اصلاح طلبان در کنار بررسی استراتژی خود در انتخابات، وضعیت اصولگرایان و اختلافات آنها را بررسی می کنند، نشان می دهد که وحدت اصولگرایان پیام هایی را برای "دیگران" دارد.

پیام هایی که برخی را آنچنان نگران کرده که ساعت ها وقت جلسات خود را به زیر نظر گرفتن روند وحدت اصولگرایان اختصاص داده اند.

حال باید دید برخی اصولگرایان پیام ها و سیگنال های کسانی را که خارج از گود اصولگرایی قرار دارند و چشم به زمین خودن کمر اصولگرایی دوخته اند، دریافت می کنند یا خیر؟

منبع : مشرق

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد... سال جهاد اقتصادی - پایگاه مجازی افسر سایبری جنگ نرم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    روز شمار فاطمیه
    كد پخش زنده اماکن متبرکه
    تبلیغات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 430
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 415
  • بازدید ماه : 1,175
  • بازدید سال : 5,146
  • بازدید کلی : 95,204
  • کد وضعیت رتبه در گوگل
    آیدی یاهو مدیریت
    ذكر ايام هفته
    انتخابات