loading...
بصیرت 360درجه
احسان.ن بازدید : 199 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)
جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان اعلام کرد که 4400 نفر در عربستان در بازداشت به سر می‌برند که وضعیت و سرنوشت آنها هنوز مشخص نیست.

گزارش این جمعیت غیررسمی حاکی است که مجموع بازداشت شدگان در عربستان 4396 نفر است که پرونده 240 نفر از آنها در جریان تحقیقات قرار دارد و 1137 نفر هم در انتظار ارایه پرونده هایشان به دادستانی کل هستند .. پرونده 1450 نفر نیز در دادستانی کل در حال بررسی است.

 در این میان پرونده 827 نفر از بازداشت شدگان به دادگاه بدوی رفته، و برای 742 نفر حکم هایی صادر شده و حکم 473 نفر هم به دادگاه استیناف ارجاع داده شده، و با درخواست استیناف 269 نفر از آنها مخالفت شده است.

 این گزارش پس از بازدیدهای هیأتی از جمعیت حقوق مدنی و سیاسی از زندانهای مناطق مختلف و دیدار با کارکنان، زندانیان و بازداشت شدگان منتشر شده است.

جمعیت حقوق مدنی و سیاسی در عربستان (حسم) در سال 2009 با همکاری 11 فعال حقوقی و دانشگاهی تأسیس شد.

 این جمعیت در گزارشهای قبلی خود از بازداشت بدون محاکمه ده‌ها هزار نفر در زندانهای عربستان به دلایل و اتهامات سیاسی خبر داده بود.

 در عربستان سعودی هر فعالیت اعتراض‌آمیز از جمله تظاهرات، تجمع، و ابراز عقیده جرم به شمار می آید. و نیروهای امنیتی سعودی به شدت با هرگونه اعتراض حتی علیه شرایط اجتماعی و اقتصادی، برخورد می کنند.

احسان.ن بازدید : 108 جمعه 05 اسفند 1390 نظرات (0)

تصویر بزرگ اعضای خانواده های بازداشت شدگان مصری در زندانهای عربستان با تظاهرات در مقابل ساختمان وزارت
کشور مصر در قاهره آزادی فرزندان خود را خواستار شدند.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از العالم، این خانواده ها پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن مداخله فوری مسئولان وزارت امور خارجه مصر برای آزادی بازداشت شدگان مصری در عربستان درخواست شده بود.

برادر یکی از این زندانیان گفت که برادرش در زندان عربستان به همراه شمار دیگری از زندانیان اعتصاب غذا کرده است.

وی افزود: مشکل همه زندانیان مصری این است که آنها به علت همراه داشتن داروهایی که در عربستان وجود ندارد با این ادعا که این داروها در عربستان مواد مخدر محسوب می شود دستگیر و زندانی شده اند.

احسان.ن بازدید : 97 دوشنبه 17 بهمن 1390 نظرات (0)

http://s2.picofile.com/file/7285054836/30526316_1541344.jpg

جوانان انقلاب یمن در جشن های نخستین سالگرد انقلاب مردمی ضد رژیم حاکم در سوم فوریه (14بهمن)، متعهد شدند به راهشان تا تحقق همه اهداف انقلاب و سرنگونی کامل رژیم علی عبدالله صالح ادامه دهند.

یکی از جوانان انقلابی شرکت کننده در جشن روز گذشته گفت: ما امروز اولین سالگرد انقلاب را جشن می گیریم و تاکید می کنیم که همچنان با همان عزم و قدرت و پایداری که در روز اول داشتیم، پیروزی اهداف انقلاب ایستاده ایم.

انقلابیون یمن می گویند که علیرغم گذشت یک سال از آغاز انقلاب، این انقلاب هنوز پایان نیافته است و اگر لازم باشد ، حاضرند راه خود را تا سال ها ادامه دهند تا به اهداف انقلاب برسند و خون شهدا را به ثمر بنشانند

احسان.ن بازدید : 108 شنبه 15 بهمن 1390 نظرات (0)
برخی از اعضای جنبش اخوان المسلمین مصر در ترکیه با مقامات رژیم اسرائیل دیدار کردند.
یک منبع آگاه مصر  گفت: چندی پیش، شماری از رهبران جنبش اخوان‌المسلمین مصر با برخی از مقامات سیاسی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کردند.
این منبع آگاه در ادامه افزود: این دیدار کاملا محرمانه بوده و با هماهنگی و میزبانی مقامات کشور ترکیه انجام شده است؛ تاریخ دقیق انجام این دیدار 8/9/2011 بود.
وی همچنین افزود: اطلاعات دقیقی درباره شمار اعضای جنبش اخوان المسلمین که در این دیدار حضور داشتند، در دست نیست، ولی آنچه مشخص شده این که «کمال الهلباوی» از مقامات ارشد و سخنگوی رسمی سابق این جنبش، مسئول هیأت مصری در این دیدار بوده است.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 101 شنبه 15 بهمن 1390 نظرات (0)

یکی از رهبران جوانان انقلابی مصر، با اشاره به اینکه ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید برای انقلاب مصر است، گفت: پس از گذشت یک سال، انقلاب تنها راس رژیم را سرنگون کرده و نیمی از راه پیموده شده است.

" ضیا الصاوی "، اظهار داشت: هدف نهایی از انقلاب این است که انقلابیون به قدرت رسیده و زمام حکومت را در دست بگیرند تا هویت اسلامی و عربی از دست رفته مصر را به آن بازگردانند.

این رهبر جوانان انقلابی مصر با اشاره به هشدارهای آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره مصادر

یکی از رهبران جوانان انقلابی مصر، با اشاره به اینکه ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید برای انقلاب مصر است، گفت: پس از گذشت یک سال، انقلاب تنها راس رژیم را سرنگون کرده و نیمی از راه پیموده شده است.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 99 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (0)

نیروهای امنیتی بحرین در پی برگزاری مراسم تشییع جنازه یک نوجوان بحرینی در شهر ستره، با مخالفان رژیم آل‎خلیفه درگیر شده‌اند. این درگیری‌ها روز دوشنبه (۱۰ بهمن، ۳۰ ژانویه) پس از آن روی داد که نیروهای رژیم بحرین به منظور متفرق کردن جمعیتی که در مراسم خاکسپاری یک معترض ۱۹ ساله به نام محمد ابراهیم یعقوب شرکت کرده بودند، به شلیک گاز اشک آور متوسل شدند

این نوجوان بحرینی هفته گذشته در بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داده بود.معترضان بحرینی نیز با آتش زدن لاستیک خودروها و پرتاب کوکتل مولوتف، با نیروهای امنیتی درگیر شدند.به گفته معترضان بحرینی، یعقوب پس از دستگیری از سوی نیروهای رژیم مورد ضرب و جرح قرار گرفته و آثار جراحت، خراشیدگی و کبودی در پیکر وی به چشم می‌خورد.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 101 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (1)

حضرت امام خامنه ای در این دیدار پس از سخنان نمایندگان جوانان چندین کشور اسلامی منطقه، قیام ملت‎های مسلمان بر ضد دیکتاتوری‎های وابسته را پدیده ای بسیار مبارک و بسیار مهم و مقدمه قیام علیه "دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد و خبیث صهیونیستی و استکباری" خواندند و تأکید کردند: در آفاق روشن این حرکت مبارک، امت اسلامی، به حول و قوه الهی بار دیگر در اوج عزت و استقلال و اقتدار قرار خواهد گرفت.

صدها نفر از جوانان 73 کشور جهان از جمله جوانان مصر، تونس، لیبی، لبنان، یمن، بحرین و فلسطین صبح امروز (دوشنبه) در فضایی صمیمانه و لبریز احساسات اسلامی و انقلابی، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت امام خامنه ای در این دیدار پس از سخنان نمایندگان جوانان چندین کشور اسلامی منطقه، قیام ملت‎های مسلمان بر ضد دیکتاتوری‎های وابسته را پدیده ای بسیار مبارک و بسیار مهم و مقدمه قیام علیه "دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد و خبیث صهیونیستی و استکباری" خواندند و تأکید کردند: در آفاق روشن این حرکت مبارک، امت اسلامی، به حول و قوه الهی بار دیگر در اوج عزت و استقلال و اقتدار قرار خواهد گرفت.

بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 112 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)


گروهی از شخصیت ها و رهبران مخالف رژیم بحرین در اعتراض به بدرفتاری زندانبانیان با آنها اعتصاب غذا کردند.

این شخصیت ها و رهبران مخالف رژیم آل خلیفه  اعتصاب غذای خود را در اعتراض به بدرفتاری مسئولان رژیم آل خلیفه و احکام قضایی ظالمانه صادر شده علیه آنها آغاز کرده اند.

رژیم آل خلیفه از چندین ماه پیش به سرکوب اعتراضات گسترده مردمی در این کشور دست زده است به گونه ای که در جریان آن تاکنون صدها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

مسئولان رژیم بحرین همچنین رهبران و چهره های مخالف را در دادگاههای نظامی متهم و محکوم کرده و برای آنها احکام زندان صادر کرده اند.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 96 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (علیهم السلام) ـ ابنا ـ با افزایش حملات و تعرضات مأموران امنیتی رژیم آل خلیفه به زنان و جوانان بحرینی، و فتوای صریح «آیت الله عیسی قاسم» مبنی بر دفاع قدرتمند در برابر متعرضین به نوامیس مردم،جوانان و انقلابیون بحرینی راهبرد دفاعی در مقابل ماموران آل خلیفه را آغاز کردند.در این راستا، انقلابیون "ستره" به مرکز پلیس این  منطقه حمله کردند. حمله جوانان به مقر پلیس ستره ساعت 5 صبح و در دو گروه صورت گرفت.به گفته شاهدان عینی یکی از گروه ها به این مرکز پلیس حمله برده و یک خودروی نظامی جیپ و بعضی از وسایل واقع در این مرکز را به آتش مرکز پلیس این  منطقه حمله کردند. حمله جوانان به مقر پلیس ستره ساعت 5 صبح و در دو گروه صورت گرفت.به گفته شاهدان عینی یکی از گروه ها به این مرکز پلیس حمله برده و یک خودروی نظامی جیپ و بعضی از وسایل واقع در این مرکز را به آتش کشیدند و گروه دیگر نیز دیده بان‏های مراقبت را با کوکتل مولوتوف مورد حمله قرار دادند.

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

http://s1.picofile.com/file/7270420428/174740.jpg

احسان.ن بازدید : 83 پنجشنبه 29 دی 1390 نظرات (2)

منابع رسانه ای از توافق محرمانه اخوان المسلمین مصر برای تحویل قدرت در بیست وسوم ماه جاری میلادی، در مقابل اعطای برخی امتیازها به ارتش و اطمینان خاطر به واشنگتن برای حفظ منافع آمریکا و اسرائیل، خبر دادند.
 روزنامه الاخبار لبنان 18ژانویه (28دی) در خبری نوشت: «منابع رسانه ای از توافق محرمانه اخوان المسلمین مصر برای تحویل قدرت در بیست وسوم ماه جاری میلادی، در مقابل اعطای برخی امتیازها به ارتش و اطمینان خاطر به واشنگتن برای حفظ منافع آمریکا و اسرائیل، خبر دادند.»
این روزنامه در ادامه نوشت: «منابع رسانه ای اعلام کرده اند که نشانه هایی در مصر وجود دارد که تاکید می کند توافقاتی بین اخوان المسلمین و شورای نظامی حاکم بر این کشور برای تقسیم اداره کشور در برهه آتی به وجود آمده، آمریکا نیز برای حفظ منافع خود و به ویژه رژیم اسرائیل از این توافق استقبال کرده است.» بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 77 پنجشنبه 29 دی 1390 نظرات (0)

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات ادعاهای حکومت آل خلیفه برای اصلاحات سیاسی را رد کردند.

مردم بحرین با وجود ادعای حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور برای اجرای اصلاحات در قانون اساسی بحرین همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.
معترضان بحرینی اصلاحات سلطنتی را اقدامی فرمایشی می‌دانند و تاکید دارند که حکومت آل خلیفه یک رژیم دیکتاتوری است.
رژیم آل خلیفه درحالی ادعای انجام اصلاحات و تغییرات دموکراتیک در بحرین را دارد که مزدوران و نیروهای امنیتی وابسته به پادشاه همچنان حملات شدیدی را علیه مردم انجام می‌دهند و هر روز گزارش‌ها و فیلم هایی از کشتار مردم در نقاط مختلف این کشور منتشر می‌شود.
کاربران می‌توانند اینجا فیلم مربوط را مشاهده کنند.

احسان.ن بازدید : 95 چهارشنبه 28 دی 1390 نظرات (0)

http://www.598.ir/files/fa/news/1390/10/27/8946_677.jpg

سایت امریکن تینکر نسبت به بیداری اسلامی تحلیلی با عنوان ((مصر یک فرصت است)) را در سایت خود درج کرد. نویسنده، مقاله ی خود را چنین آغاز می کند:" دیگ مصر به جوش آمده و دیگر دیگ های منطقه در حال به جوش آمدن است.

اما متأسفانه سوپاپ هوایی برای خارج کردن و ازبین بردن این صداهای عجیب و غریب وجود ندارد." نویسنده خود از وقوع حادثهای بسیار بزرگ سخن می گویید که ناگزیر به آن اعتراف کند و در پی یافتن مکان و جایگاهی برای جهان غرب می باشد و در ادامه مینویسد:" اکنون در کجای مصر هستیم و در واقع به طور گسترده تری در کجای خاورمیانه هستیم؟ پس از این چه اتفاقی در این منطقه حساس و بی ثبات رخ خواهد داد؟چه می خواهیم در این منطقه رخ بدهد؟ چگونه می توانیم این حوادث را به نفع خود تغییر دهیم؟"

وی در ادامه می نویسد:" مدیریت یک انقلاب بسیار سخت می باشد و بهتر است طرف دیگر را در دست بگیریم. زمانی که رژیم قدیمی سقوط می کند و فورا با رژیم جدید محبوبی جایگزین می شود، همانند کشورهای چکسلواکی و لهستان، آینده ی آنها معمولا باثبات خواهد بود. اما زمانی که رژیمی سقوط می کند و رژیم دیگر فورا جایگزین آن نشود تا ساختار سیاسی خود را به پیش ببرد، آینده ی آن کشور آمادگی پذیرفتن هر حکومتی می باشد.

بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 81 چهارشنبه 28 دی 1390 نظرات (0)

http://www.humanrights-iran.ir/images/position24/2011/9/2011_9_6_9_26_20.jpg

جریان العمل الاسلامی بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رژیم بحرین همچنان به سیاستهای سرکوبگرانه خود ادامه می دهد و شهدای جدید قیام گواه این مدعا هستند.

در این بیانیه آمده است : هدف قیام مردمی، سرنگونی رژیم آل خلیفه و برپایی نظام دموکراتیک آزاد در بحرین مطابق با شریعت اسلام است ما با تمام قوا از دفاع مقدسی که ائتلاف 14 فوریه اعلام کرده است حمایت می کنیم.

بیانیه فوق ذکر کرد: دفاع از جان، نوامیس و مال مردم به یک ضرورت ملی تبدیل شده است زیرا رژیم آل خلیفه هیچ حریمی باقی نگذاشته است، اما نباید از گزینه های مسالمت آمیز و تظاهرات مردمی نیز غافل شویم .ما از همه تلاشهای رسانه ای و شورش مدنی حمایت می کنیم.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 84 دوشنبه 26 دی 1390 نظرات (2)

http://s1.picofile.com/file/7251199565/11464.jpg

جامعه عربستان سعودی همواره دو بخش را دربرمی‌گیرد، طبقه‌ای که قدرت را در دست دارند و طبقه‌ای که از طبقه قدرتمند باید اطاعت محض داشته باشند.

روزنامه آمریکایی نیوزویک به نقل از مرکز تحقیقات استراتژیک آمریکا در مقاله‌ای به بررسی وضعیت کنونی حاکم بر عربستان پرداخت.

نیوزویک به نقل از مرکز تحقیقات استراتژیک آمریکا می‌نویسد که خاندان حاکم بر عربستان همواره مناصب مهم را میان افراد خاندان تقسیم می‌‌کند تا آنها را راضی و ساکت نگهدارد.
این روزنامه در ادامه می‌نویسد: به این ترتیب هم اکنون در میان خاندان حاکم بر عربستان دو گروه شکل گرفته‌اند، یکی آنهایی که دارای قدرت واقعی هستند و دیگری گروهی که قدرت نرم را در اختیار دارند. 
بر این اساس بخش اول قدرت سیاسی حمایت شده بواسطه قدرت نظامی ، مالی و اطلاعاتی را احتکار می‌کند و گروه دوم عرصه مطبوعات ، فرهنگ ، رسانه‌ها و گردشگری را در اختیار دارد و بخش گسترده‌ای از خاندان سلطنتی بر این بخش حاکمیت دارند، به همین دلیل کسی که در گروه اول قرار نداشته باشد، بی‌تردید در گروه دوم خواهد بود و البته در این شک نیست که پول و دارایی بسیاری نیز به دست خواهد آورد.

بقیه خبردر ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 106 جمعه 23 دی 1390 نظرات (0)
  " جمال تاج الدین " روز جمعه در گفت‌وگو با شبكه خبری العالم اظهار داشت : آمریكا باید بداند كشورهای عربی كه در آنها انقلاب رخ داده است، از این به بعد وابسته به این كشور نخواهند بود.
وی افزود: آمریكا باید درك كند كه امروز این ملت‌های عرب هستند كه بر سرنوشت خود حاكم شده اند نه رژیم ها، بنابر روابط مصر و آمریكا باید پایاپا باشد و در آن منافع مشترك رعایت شود نه اینكه فقط منافع آمریكا و اسراییل دیده شود.بقیه خبر در ادامه مطلب
احسان.ن بازدید : 95 شنبه 17 دی 1390 نظرات (0)

http://favanews.com/2011/12/24/egypt_youth_revolution_by_ebnyousry-d3946e4.jpg

يك كارشناس مسايل آفريقا درباره منشاء استمرار ناآرامي‌ها در مصر گفت: شوراي نظامي به جاي اين که در نقش يک مدير عمل کند به يک حاکم مطلق و مستبد تبديل شده و مقدرات سياسي و قانوني کشور را به قبضه خود در آورده است و به هر نحو ممکن مي‌خواهد در قانون اساسي و نظام حکومتي جديد مصر جايگاه ويژه اي براي خود دست و پا كند.

نيما حقيقت‌دوست ـ كارشناس مركز مطالعاتي آفران درباره نامزدي نخست‌وزير مبارك در انتخابات رياست جمهوري مصر گفت: احمد شفيق ـ نخست‌وزير پيشين مصر ـ در حضور سه هزار نفر از هوادارانش، نامزدي خود براي انتخابات رياست جمهوري مصر را از شهر قويسنا واقع در استان منوفيه اعلام كرد. وي کسي است که حسني مبارک در روز 29 ژانويه 2011 او را مکلف به تشکيل کابينه جديد كرد تا بدين ترتيب تظاهرات و اعتراضات گسترده مردمي را فرو نشاند. پس از سرنگوني مبارک، شوراي نظامي تصميم گرفت که دولت شفيق تا تشکيل دولت موقت جديد به کار خود ادامه دهد. سرانجام پس از اعتراضات مردم و به خصوص جوانان که شفيق را از بقاياي نظام مبارک مي‌دانستند، دولت او سقوط كرد و جاي خود را به دولت عصام شرف داد.بقیه خبر در ادامه مطلب

درباره ما
بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد... سال جهاد اقتصادی - پایگاه مجازی افسر سایبری جنگ نرم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    روز شمار فاطمیه
    كد پخش زنده اماکن متبرکه
    تبلیغات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 430
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 528
  • بازدید سال : 4,499
  • بازدید کلی : 94,557
  • کد وضعیت رتبه در گوگل
    آیدی یاهو مدیریت
    ذكر ايام هفته
    انتخابات