loading...
بصیرت 360درجه
احسان.ن بازدید : 189 جمعه 19 اسفند 1390 نظرات (1)
«میت رامنی»، «ریک سنتروم»، «نیوت گنگریچ» و «ران پال»، چهار نامزد جمهوری‌خواه رقیب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند که در پایان، یکی از آنها در رقابت نهایی، حریف باراک اوبامای دمکرات خواهد داشت. در این میان، دیدگاه‌های هر یک از آنان درباره جمهوری اسلامی ایران، جالب توجه است.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 182 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (1)
معاون وزیر خارجه ایران در روسیه:

 معاون عربی-آفریقایی وزیر خارجه ایران که به روسیه سفر کرده است، اعلام کرد که تهران اسنادی در اختیار دارد که قاچاق هزاران سلاح به سوریه را با کمک آمریکا و برخی کشورهای عربی ثابت می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان امروز در روسیه اعلام کرد که تهران اسنادی در خصوص قاچاق ده‌ها هزار قبضه سلاح به سوریه دارد که با کمک آمریکا و کشورهای عربی انجام شده است.

سوریه از یک سال گذشته با حضور گروهک‌های مسلحی که در شهرهای مرزی این کشور فعال شدند، دچار ناآرامی شد که کم‌وبیش این ناآرامی‌ها در برخی نقاط از چند شهر سوریه ادامه دارد.

به گزارش روسیا الیوم، امیرعبداللهیان در کنفراسی خبری این مطلب را اعلام و تاکید کرد: در ناآرامی‌هایی که سوریه در برخی شهرهای مرزی خود شاهد آن است، هزاران قبضه سلاح و مزدور از مرزها وارد این کشور شدند. اطلاعات دقیق و اسنادی داریم که ثابت می‌کند ده‌ها هزار قبضه سلاح با کمک آمریکا به سوریه وارد شده و برخی کشورهای عربی نیز در آن مشارکت داشتند.

معاون عربی-آفریقایی علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران بر لزوم پاسخ به خواست مردم تاکید کرد و افزود که ایران هرگونه دخالت خارجی در سوریه را رد می‌کند.

وی گفت‌وگوی ملی را بهترین راه خروج از بحران دانست و اعلام کرد که ایران همین موضع را در خصوص بحرین و یمن نیز دارد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد که هرگونه اقدام نظامی در سوریه بازی با آتش است و عواقب وخیمی برای جامعه جهانی خواهد داشت.

این هشدار مقام ایرانی در زمانی بیان می‌شود که آمریکا و کشورهای عربی برای فراهم کردن مقدمات دخالت در امور داخلی سوریه از جمله دخالت نظامی، تاکنون دو بار با بن بستی به نام وتوی چین و روسیه در شورای امنیت روبه‌رو شده‌اند.

احسان.ن بازدید : 111 یکشنبه 16 بهمن 1390 نظرات (0)

http://s2.picofile.com/file/7283601505/13901116000077_PhotoA.jpg

هزاران نفر از فعالین ضد جنگ و سازمان‌های اجتماعی طرفدار صلح در ایالات متحده آمریکا روز گذشته در اقدامی بی‌سابقه در بیش از 60 شهر این کشور به خیابان‌ها آمدند و همبستگی خود را به دولت و ملت ایران اعلام کردند.

در تظاهرات روز گذشته شهروندان آمریکایی با پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی با مضمون "تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کنید" و "دخالت‌ها در امور داخلی ایران را متوقف کنید"، از سردمداران کشورشان خواستند که از برافروختن آتش هر گونه جنگی علیه ایران پرهیز کنند.
همچنین تظاهرات‌کنندگان در خیابان‌های نیویورک با در دست گرفتن تصاویر شهید "مصطفی احمدی روشن" خواستار توقف ترور دانشمندان ایرانی شدند و تنفر خود را از این قبیل اقدامات امپریالیسم جهانی اعلام کردند.
در طول این تظاهرات، جمعیت شرکت‌کننده با نواختن طبل، یک صدا شعار "نه به جنگ علیه ایران" سر می‌دادند.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 119 چهارشنبه 12 بهمن 1390 نظرات (0)
گروهی از شهروندان آمریکایی که خود را از اعضای شورای روابط  اسلامی ـ آمریکایی می‌نامند، مدعی هستند در نامه‌ای به رهبر انقلاب، از ایشان درخواست بخشش یکی از شهروندان آمریکا را کرده‌‌اند.
 این گروه از رهبر انقلاب خواسته‌ است، امیر حکمتی را که به جرم جاسوسی در ایران محکوم شده است، مورد عفو و بخشش قرار دهند. همانگونه که پیش از این، سه آمریکایی دیگر را با داشتن جرم‌هایی مشابه بخشیدند.
بنابراین، آنان ضمن اینکه اعلام نموده‌اند، آماده اند که به ایران سفر کنند، خواستار لطف و مرحمت رهبر انقلاب درباره حکمتی شده‌اند.
پیشتر شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، امیر میرزایی حکمتی را به در رابطه با همکاری با دولت متخاصم و عضویت در سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) و همچنین تلاش برای متهم سازی ایران در تروریسم، محارب و مفسد فی‌الارض شناخته و برای وی حکم اعدام صادر کرد.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 138 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
ا داغ تر شدن بازار مبارزات انتخاباتی در امریکا، شهروندان این کشور شاهد ادعاها و وعده و وعیدهای نامزدهای ریاست جمهوری برای کسب آرای بیشتر هستند. وعده هایی که با آغاز به کار دولت جدید یا کاملا به فراموشی سپرده می شوند و یا توجیهی برای نپرداختن و دیر پرداختن به آنها پیدا می شود.
 نکته قابل توجه در این میان، وجهه متین و موقری است که هر یک از نامزدهای انتخابات پیش رو در ایالات متحده از خود نشان می دهند. اما آیا براستی می توان به این چهره های موجه شیک پوش با یقه های کراوات زده و لبخندهای نمایشی برای عکاسان خبری اطمینان کرد؟ آیا افتضاحات و رسوایی های بیشمار گذشته دیگر تکرار نخواهند شد؟ این موضوعی است که با نزدیک شدن به زمان انتخابات ذهن شهروندان امریکایی را بیشتر و بیشتر به خود مصطوف می کند.
گوشه ای از رسوایی های متنوع مقامات امریکایی و نامزدهای انتخابات این کشور را درادامه مطلب می خوانید

احسان.ن بازدید : 170 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

هیئت قضایی چارلوتسویل واقع در ویرجینیا برای اولین بار قانونی را به تصویب رسانده که به مخالفت با برپایی جنگ با ایران می‌پردازد. بر اساس نظرسنجی‌های آن‌لاین و تلفنی که در آمریکا صورت گرفته است اکثر آمریکاییان از دولت برای برپایی جنگ با ایران حمایت نمی‌کنند.

راشا تودی در گزارشی اعلام کرد که با وجود تنش‌ها و الفاظ تند آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران که هر روز بر مقدار آن افزوده می‌شود، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا برپایی جنگ با ایران را اشتباهی مرگبار می‌دانند. اما آیا نظر مردم آمریکا برای دولتمردان آمریکا اهمیتی دارد؟

به رغم توافق ایران برای بازگشت به میز مذاکره در خصوص برنامه هسته‌ای خود، با این حال دولت اوباما بیان داشته است که جنگ با تهران هنوز بر روی میز قرار دارد. حتی برخی از جنگ‌طلبان واشنگتن از جمله نویت گینگریچ نیز در این خصوص دست به ارائه اظهارات تندی زده‌ و گفته است که ایران باید در عرض یک سال از هم پاشیده شود.

بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 114 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که به رغم ادعای حرفه ای بودن، مدتی است با شدت هرچه تمام تر به فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران، سوریه و محور مقاومت مشغول است، با پخش تصاویری از افرادی که آنان را اعضای اعزامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سوریه نامید، مرتکب گاف عجیبی شد.
به گزارش فرهنگ نیوز به نقل ازیک پایگاه خبری تحلیلی عربی، در گزارشی به رسوایی شبکه الجزیره قطر در انتشار تصاویر مربوط به پنج ایرانی ربوده شده در سوریه اشاره و اسنادی را فاش کرد که از یک سو نشان می دهد، این پنج نفر همان پنج مهندس ایرانی هستند که از یک ماه پیش ربوده اند و همچنین تأکید می کند که سازمان جاسوسی فرانسه در ربایش این افراد دست داشته است.

یک ماه پیش بود که گروهی از شبه نظامیان تروریست در سوریه موسوم به یگان "الفاروق" پنج مهندس ایرانی را در این کشور ربود. جمعه گذشته نیز رسانه های خبری وابسته به غرب از بازداشت پنج نظامی ایرانی در سوریه خبر داده و نوشتند که ایران با ارسال این نیروها در آنچه سرکوب مردم این کشور نامیده اند، مشارکت می کند و این افراد برای فعالیت های نظامی به سوریه منتقل شده اند!بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 137 پنجشنبه 29 دی 1390 نظرات (0)

 

 شبکه فاکس نیوز روز چهارشنبه (18ژانویه / 28 دی) از باز پس فرستادن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به این کشور خبر داد.
فاکس نیوز در ادامه با لحنی تمسخر آمیز ادامه داد: «ایران هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را پس فرستاد، البته نه هواپیمای اصلی را، بلکه مدلی از اسباب بازی آن را به آمریکا [به عنوان هدیه] فرستاد.»
این شبکه آمریکایی افزود: «رادیوی ایران اعلام کرده است، یک گروه تولید کننده اسباب بازی پس از اقدام به تولید اسباب بازی پهباد «آر.کیو.170» آمریکایی نمونه ای از آن را به کاخ سفید فرستاده است.»

فاکس نیوز تأکید کرد: «ایران معلوم نیست که هنوز با اصل این هواپیما چه کار کرده است.»

گفتنی است، بعد از در اختیار گرفتن RQ170، پرنده‌ جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسدارن و نمایش تصاویر و انتشار جزئیات ظاهری آن، «گروه هنری آیه» به فکر تولید این هواپیما به عنوان اسباب بازی و با کاربرد دکوری افتاد که ظرف مدت کوتاهی موفق به پیاده سازی این ایده گردید.

دانلود فیلم در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 115 چهارشنبه 28 دی 1390 نظرات (0)

پس از شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی موسوم RQ170 به مقامات این کشور   مقامات آمریکا خواستار بازگشت این هواپیما از سوی ایران به آمریکا شده است .

 
در همین ارتباط ، «آسوشیتدپرس»، به نقل از رادیو دولتی ایران ، گزارش داده است که ایران یک مدل کوچک شده از هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را ساخته است و می خواهد آن را به آمریکا بفرستد.
 

بر اساس این گزارش این مدل کوچک شده از هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی حدود یک هشتادم نمونه اصلی آن است و شبیه اسباب بازی است که بنا بر نوشته «سی بی اس نیوز »با مبلغی حدود 7 هزار تومان یا 4 دلار ساخته شده است .

 
پس از شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی باراک اوباما در کنفرانسی مطبوعاتی با نوری المالکی نخست وزیر عراق گفته بود که وی نظری درباره اطلاعات طبقه بندی شده آن هواپیما ندارد ، اما از ایران خواسته است که این هواپیمای بدون سرنشین را به آمریکا برگردانند . موضوعی که با واکنش هایی از سوی برخی مقامات نظامی ایران هم مواجه شد.
 
بازتاب این خبر دررسانه های آمریکایی در حالی است که گویا برنامه ای که یکی از رادیوهای ایران مطرح شده جنبه طنز داشته ، اما رسانه های آمریکایی آن را جدی گرفته اند .
احسان.ن بازدید : 95 چهارشنبه 28 دی 1390 نظرات (0)

http://www.598.ir/files/fa/news/1390/10/27/8946_677.jpg

سایت امریکن تینکر نسبت به بیداری اسلامی تحلیلی با عنوان ((مصر یک فرصت است)) را در سایت خود درج کرد. نویسنده، مقاله ی خود را چنین آغاز می کند:" دیگ مصر به جوش آمده و دیگر دیگ های منطقه در حال به جوش آمدن است.

اما متأسفانه سوپاپ هوایی برای خارج کردن و ازبین بردن این صداهای عجیب و غریب وجود ندارد." نویسنده خود از وقوع حادثهای بسیار بزرگ سخن می گویید که ناگزیر به آن اعتراف کند و در پی یافتن مکان و جایگاهی برای جهان غرب می باشد و در ادامه مینویسد:" اکنون در کجای مصر هستیم و در واقع به طور گسترده تری در کجای خاورمیانه هستیم؟ پس از این چه اتفاقی در این منطقه حساس و بی ثبات رخ خواهد داد؟چه می خواهیم در این منطقه رخ بدهد؟ چگونه می توانیم این حوادث را به نفع خود تغییر دهیم؟"

وی در ادامه می نویسد:" مدیریت یک انقلاب بسیار سخت می باشد و بهتر است طرف دیگر را در دست بگیریم. زمانی که رژیم قدیمی سقوط می کند و فورا با رژیم جدید محبوبی جایگزین می شود، همانند کشورهای چکسلواکی و لهستان، آینده ی آنها معمولا باثبات خواهد بود. اما زمانی که رژیمی سقوط می کند و رژیم دیگر فورا جایگزین آن نشود تا ساختار سیاسی خود را به پیش ببرد، آینده ی آن کشور آمادگی پذیرفتن هر حکومتی می باشد.

بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 105 چهارشنبه 28 دی 1390 نظرات (0)

کاخ سفید آمریکا شب گذشته برای مدتی پس از پرتاب یک بمب دودزا به محوطه آن بسته شد.مقام های امنیتی اعلام کردند که این بمب دودزا در نزدیکی رواق شمالی از سوی معترضان انداخته شد و موجب بسته شدن کاخ سفید شد.

"جرج اوگیلیو" سخنگوی سرویس مخفی آمریکا در این باره گفت: ما تقریباً یک هزار تا یک هزار و 500 معترض از جنبش اشغال "دی سی" در برابر نرده‌های کاخ داشتیم که این اتفاق رخ داد.

وی گفت: هیچ کسی در این رابطه دستگیر نشده، اما آنچه که ما باور داریم این است که شئی پرتاب شد یک بمب دودزا بود که از بالای نرده‌ها پرتاب شد.

شاهدان عینی اعلام کردند که پلیس مخفی مردم را از منطقه دور کرد تا به این حادثه رسیدگی کند.

سخنگوی سرویس مخفی گفت: ما تدابیر مناسبی را برای پاک سازی صحنه به کار گرفتیم و در این راه با پلیس متروپلیتن و پلیس پارک همکاری کردیم.

گفته می شود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در هنگام پرتاب بمب چند بلوک دورتر بوده و با همسر و دوستانش در یک ضیافت جشن تولد در حال صرف شام بودند اما پس از مدتی رئیس جمهوری از در همیشگی یعنی در جنوبی، نقطه مقابلی که بمب پرتاب شد وارد کاخ شد.

احسان.ن بازدید : 211 چهارشنبه 28 دی 1390 نظرات (0)
نماینده مردم تهران با تشریح جزئیاتی از محتوای نامه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که ‌اوباما در این نامه ‌درخواست مذاکره مستقیم با ایران کرده‌ است.
 علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی جزئیاتی از محتوای این نامه را تشریح کرد.

وی در خصوص جزئیات این نامه گفت: در این نامه هم گفته شده که بستن تنگه هرمز خط قرمز ماست و هم اینکه درخواست مذاکره مستقیم کرده‌اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اوباما در این نامه برای مذاکره و حل و فصل اختلافات فی‌مابین اعلام آمادگی کرده است.

مطهری در این رابطه اظهار داشت: قسمت اول این نامه از موضع تهدید و قسمت دوم هم از موضع دوستی و مذاکره بیان شده است.

احسان.ن بازدید : 99 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

سخنان و تدابیر مهم مقام معظم رهبری طی ماه گذشته، آمریکا را به شرایط دشواری کشانده و آمریکا مجبور به لغو مانور نظامی مشترک با اسرائیل شده است که قرار بود با حدود 5 هزار نظامی اجرا شود...سخنان و تدابیر مهم مقام معظم رهبری طی ماه گذشته، آمریکا را به شرایط دشواری کشانده و آمریکا مجبور به لغو مانور نظامی مشترک با اسرائیل شده است که قرار بود با حدود 5 هزار نظامی اجرا شود.
این مانور نظامی قرار بوده در ماه می (اردیبهشت 91) سال جاری میلادی انجام شود و نام آن مانور نظامی را "مبارزه سخت" گذاشته بودند. در ماه نوامبر سال گذشته معاون امور سیاسی ـ نظامی وزارت امور خارجه آمریکا انجام مانور را اعلام کرده بود. این مانور قرار بود با حضور بیش از 5000 نفر از نیروهای نظامی صورت پذیرد و بزرگترین مانور دریایی تاریخ آمریکا باشد که با همکاری اسرائیل تشکیل شده است.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 96 جمعه 23 دی 1390 نظرات (0)

نظرسنجی‌های انجام گرفته توسط واشنگتن‌پست و ABC ، رقبای اوباما را میت رامنی، هرمان کین و ریک‌پری معرفی کرده است.ولی تا زمانی که نامزد قطعی و رسمی جمهوری‌خواهان مشخص نشده است نمی‌توان پیش‌بینی شفافی در مورد کیفیت زمین مسابقه رقابت انتخاباتی انجام داد.تصور جمهوری‌خواهان این است که نقشه انتخابات 2012 مشابه نقشه انتخابات‌های سال‌های2000 و 2004 است که در آن جمهوری‌خواهان با اختلافی ناچیز بر رقیب پیروز شدند؛ برعکس انتخاب 2008 که اوباما پیروز مطلق میدان بود.

کشور آمریکا در سال۱۷۷۶‬.م با جمعیت بیش ‌از 380 میلیون نفر، با رهبری جرج واشنگتن که بعدها اولین رئیس‌جمهور این کشور هم شد، استقلال خود را از انگلیس اعلام کرد. این کشور در چارچوب یک قانون اساسی به صورت نظام فدرالی اداره می‌شود. بر این اساس، قوه مقننه یا کنگره ایالات متحده از دو مجلس نمایندگان و سنا تشکیل شده است که مسئولیت قانون‌گذاری را به‌طور کامل به عهده دارند. رئیس‌جمهور از طریق مردم و آرای هیئت الکترال انتخاب می‌شود. این کشور ۵۰‬ ایالت دارد و پایتخت آن شهر واشنگتن است که جزء هیچ ایالتی نیست و در منطقه خودمختار کلمبیا قرار دارد.بقیه خبر در ادامه مطلب
درباره ما
بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد... سال جهاد اقتصادی - پایگاه مجازی افسر سایبری جنگ نرم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    روز شمار فاطمیه
    كد پخش زنده اماکن متبرکه
    تبلیغات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 430
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 498
  • بازدید سال : 4,469
  • بازدید کلی : 94,527
  • کد وضعیت رتبه در گوگل
    آیدی یاهو مدیریت
    ذكر ايام هفته
    انتخابات