loading...
بصیرت 360درجه
احسان.ن بازدید : 184 جمعه 05 اسفند 1390 نظرات (0)
خانواده های بسیار ثروتمند در آمریکا، بیشتر در حوزه سرمایه گذاری مشغول هستند، با یکدیگر وصلت میکنند و سیاست را با حساسیت خاصی دنبال میکنند.

میت رامنی اولین مالتی میلیونری نیست که به دنبال ریاست جمهوری میگردد، حتی ثروتمندترین کاندیدا هم نیست. راس پروت که رکورد دار این حوزه است، از سال 1992 تا 1996 بخشی از سرمایه میلیاردی خود را که از حوزه اطلاعات و کامپیوتر بدست آورده بود ، صرف مناقصه های شکست خورده کرد. از آن زمان تا کنون معمولا راه مردانی که دارایی و ثروت خود یا خانواده شان را مدیون نفت، ورزش، نشر، قوانین آزمایشی، مشروبات و زندگینامه های پرفروش هستند، همواره دنبال شده است.

اما آقای رامنی که سرمابه حدودا 200 میلیون دلاری خود را از راه سرمایه گذاری خصوصی در امور اجرایی شرکتهای خرید و فروش بدست آورده است، اولین کاندیدا از دنیای سرمایه گذاران قدرتمند است. همچنین وی نشان دهنده و تشریح کننده چهره درحال تغییر ثروتمندان آمریکایی نیز هست. این 1% ثروتمندان در آمریکا، نه تنها بیشترین سهم را از گوشت قربانی میبرنتد، بلکه قاعدتا خالقین سرمایه نیز هستند.بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 106 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

این موضوع کاملا قابل فهم است که شکست نظام سیاسی و اقتصادی آمریکا به عنوان مادر اغلب نظام‌های اروپایی ، شکست و به زیر کشیده شدن بسیاری از نظام‌های غربی را به دنبال خواهد داشت‌.

پرده اول : راستی آزمایی جنبش های مردمی در آمریکا 

از وقتی که آمریکا به یک بازیگر تمام عیار بین المللی تبدیل شد و گرایش های انزواگرایانه و هوادار صرف بودن را به کناری گذاشت ،ما شاهد تلاش ایالات متحده برای جهانی سازی همه رفتارهایش هستیم.
شاید زمانی کیفیت و شکل پیوند جهانیان با آن فرهنگ به میزان دانش شان از موسیقی راک ، هالیود ، اندیشه های نو ، اومانیسم و یا فهم دموکراسی آمریکایی منحصر بود اما امروز باید همه رفتارهایش را در ابعاد و اشکال مختلف خواسته و ناخواسته دنبال کرد . آنها دیگر وارد حیات خلوت خیلی ها شده اند . جنگ شان ، صلح شان ، شکست ها و پیروزی هایشان دارد برای آدم و عالم مسئله می شود . این بازیگر دیگر قواعد بازی را خوب رعایت نمی کند و همانند بچه ای کوچک و شیطان که چکشی بدست دارد با هر چه مواجه می شود خرد می کند. رفتارهای عجیب و غریبی دارد. دیگر ترسناک شده است . اگر جورج سوروس، رئیس بنیاد "سوروس" هم خبر از فروپاشی و یا شورش های خیابانی در ینگه دنیا نمی داد باز علائم مرگ هویدا بود . یک مرگ تدریجی. حالا دیگر پنهان کردن این موضوع که نظام کاپیتالیستی دارد به ته خط می رسد مشکل شده است. باید کاری بکنند .

بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 95 دوشنبه 26 دی 1390 نظرات (0)
اکنون سه ماه از آغاز فعالیت و تظاهرات جنبش اشغال وال استریت در آمریکا می گذرد، هدف اصلی این جنبش که نام گروه 99 درصدی را بر خود گذاشته است، از سوی جان مارتی سناتور آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است.
ان مارتی در یادداشت خود در این زمینه آورده است: اگرچه فعالان جنبش وال استریت از سوی برخی محافل به دلیل بیان این ادعا که هدف آنان برای برپایی تظاهرات مشخص نیست، مورد انتقاد قرار گرفته اند، اما به نظر می رسد که اعتراض اصلی آنان به این است که چرا دولت آمریکا تنها منافع جمعیت یک درصدی ثروتمندان را تامین می کند و به 99 درصد دیگر جمعیت آمریکا اهمیتی نمی دهد.

وی در ادامه یادداشت خود می نویسد: شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که اعضای جنبش اشغال وال استریت از دولت انتظار دارند تنها به این 99 درصد توجه داشته باشد، این در حالی است که تمامی نماینده های فعالان جنبش وال استریت به دنبال این هستند که دولت برای تمام جمعیت آمریکا تلاش کند.

بقیه خبر در ادامه مطلب

احسان.ن بازدید : 99 یکشنبه 25 دی 1390 نظرات (0)
* ظهور وال‌استریت

وال استریت (Wall Street)  که یك واژه با ریشه هلندی-آلمانی است؛ نام خیابان بسیار معروفی در محله منهتن کلان‌شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا است كه ساختمان اصلی‌ترین بورس‌های فعال در این كشور را در خود جای داده است. به همین دلیل  به مرور زمان واژه "وال استریت" به بازارهای مالی ایالات متحده اطلاق شد.

بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی ایالات متحده آمریکا و چند بورس مهم اقتصادی این کشور از جمله بازار بورس نیویورک (NYSE)، بازار بورس نزدک (NASDAQ)، بازار بورس آمریکا (AMEX)، بازار بورس تجاری نیویورک (NYMEX) و میز بازرگانی نیویورک (NYBOT) نیز در این منطقه قرار دارند.

در طول زمان، نام وال‌استریت به عنوان "مکان افراد دارای نفوذ اقتصادی در آمریکا" شهرت گرفته‌است. واژه وال احتمالا از نخستین مهاجران هلندی‌تباری كه در این منطقه ساكن شدند، یعنی والون‌ها (Walloon) نشات گرفته است.

البته روایات دیگری نیز در مورد عنوان وال‌استریت دهان به دهان می‌چرخد. در سپتامبر 1653 ساکنان محلی که اکنون نیویورک نامیده می‌شود خود را در معرض تهدید بومیان محلی و تهاجم ارتش اولیور کرامول (Oliver Cromwell) می‌دیدند و به منظور حفاظت از خود یک دیوار (Wall) بزرگ به طول حدود 800 متر در جزیره منهتن احداث کردند. با گذشت زمان و توسعه منهتن خیابانی در امتداد آن دیوار با همان نام کشیده شد (Wall st) و بعدها این نام روی آن باقی ماند.بقیه خبر در ادامه مطلب
احسان.ن بازدید : 99 یکشنبه 18 دی 1390 نظرات (0)

 معترضین جنبش وال‌استریت در ایالت مونتانا روز یکشنبه را به عنوان روز تصمیم گیری راجع به جمع آوری اردوی خود از محوطه دادگاه اعلام کردند.روز جمعه، مقامات شهر میسولا در ایالت مونتانا درخواست معترضین اشغال میسولا را مبنی بر صدور مجوز جهت ادامه اردو در جنوب شهر رد کردند.
این درحالی است که معترضین اعلام کردند قبل از نشست عمومی روز یکشنبه، به هیچ عنوان قصد ندارند آنجا را ترک کنند.
هفته پیش، اعضای هیئت میسولا قطعنامه‌ای را مبنی بر غیرقانونی بودن برپایی اردو بدون مجوز به تصویب رساندند. بر اساس این قانون هرکس به اردوی خود درمحوطه دادگاه میسولا ادامه دهد نقض قانون کرده است و به اتهام تخلف و تجاوز به املاک دیگران بازداشت می‌شود.
همچنین مردم میسولا در حال حاضر اجازه دارند جلسه‌ای ترتیب دهند و علیه این قانون اعتراض کنند.بقیه خبر در ادامه مطلب

درباره ما
بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد... سال جهاد اقتصادی - پایگاه مجازی افسر سایبری جنگ نرم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    روز شمار فاطمیه
    كد پخش زنده اماکن متبرکه
    تبلیغات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 430
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 77
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 535
  • بازدید سال : 4,506
  • بازدید کلی : 94,564
  • کد وضعیت رتبه در گوگل
    آیدی یاهو مدیریت
    ذكر ايام هفته
    انتخابات