loading...
بصیرت 360درجه
احسان.ن بازدید : 83 پنجشنبه 29 دی 1390 نظرات (0)
منشور اصولگرایی بنیان حرکتی جبهه متحد اصولگرایان

متکی با بیان اینکه ساختار و شعارها و سازوکارهای جبهه متحد اصولگرایان مشخص است و بر پایه منشور اصولگرایی بنیان نهاده شده، ادامه داد: این جبهه در انتخابات دو کار اساسی شناسایی نامزدهایی که شاخص اصولگرایی را دارند و افزایش ضریب رای آوردن کاندیدای مد نظر را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: تاکیدمان در استان‌ها بر آماده شدن فهرست کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان است.

فتنه 88، ظلم به مردم و نشام بود

متکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در فتنه 88 بزرگ‌ترین ظلم به مردم و نظام شد، گفت: انتخابات سال 88 از نظر حضور بی سابقه ‌ترین انتخابات بعد از رفراندوم نظام بود.

وی ادامه داد: اگر فتنه به پا نمی‌شد ملت می‌توانست از این پیروزی بزرگ به عنوان بزرگ‌ترین چالش برای غرب استفاده کند.

متکی خاطرنشان کرد: کسانی که در برابر فتنه ساکت بودند، جزو مردودین هستند و خواص و کسانی که ساکت ماندند و یا همراهی کردند نیز محکوم هستند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه بیشترین مدارا را در مورد عاملان و یا ساکتان فتنه مقام معظم رهبری کردند، ادامه داد:‌ برخی‌ها در انتخابات 88 ساده‌لوحانه یک اشتباه بزرگ سیاسی را مرتکب شدند و فکر کردند چون در تهران اقبال بیشتری با کاندیدای مدنظر خود است می‌توانند این نظرسنجی را نیز به تمام کشور تعمیم دهند.

چرایی حضور نمایندگان قالیباف و لاریجانی

متکی افزود: در بعضی از جاهایی که می‌رویم، برخی می‌گویند  قالیباف و لاریجانی مصداق سکوت در برابر فتنه هستند و همچنین پرسیده می‌شود که چرا این دو نفر باید در جبهه متحد اصولگرایی باشند.

وی در این پاسخ به این ابهام گفت: در این چنین مواردی باید بین مصداق‌ قرار دادن خودمان و خدا توجه بیشتری داشته باشیم.

متکی همچنین تصریح کرد: طبق گزارش نهایی سپاه در خصوص فتنه ۸۸ شهرداری تهران جزو نخستین دستگاههای اجرایی است که به وظایف خود در مقابل فتنه ۸۸ موفق عمل کرد و همچنین در مجلس نیز با تشکیل گروههای مختلف اقدامات زیادی انجام شد اما این مسائل بیشتر برای تخریب چهره جبهه متحد اصولگرایان مطرح می شود.

پایداری بارها جبهه متحد اصولگرایان را تخریب کرده است

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان همچنین با اشاره به ساز و کارهای جبهه پایداری افزود: البته دوستانی که در ماه‌های اخیر اعلام موجودیت کرده‌اند بارها جبهه متحد اصولگرایی را تخریب کردند.

متکی اضافه کرد: بخشی از جبهه پایداری متعقد است از احمدی‌نژاد منهای مشایی حمایت می‌کند و این را در مواضعشان بیان می‌کنند بخشی دیگر از این جبهه نیز معتقد است که باید از کارهای مثبت دولت حمایت و نقدها را نیز بیان کرد و نظر سومی‌ هم در این گفت‌وگوها مطرح است که می‌گوید باید نسبت به جذب دوباره نیروهای انقلابی که سرخوردگی‌هایی پیدا کرده‌اند تلاش کرد.

تحلیل عدم حضور اصلاح طلبان غلط است

منوچهر متکی ادامه داد: برخی‌ها عنوان می‌کنند که چون اصلاح‌طلبان در این انتخابات نیامدند پس باید اصولگرایان با هم رقابت کنند.

وی در این راستا بیان داشت: به نقلی گفته می‌شود که 700 تا یک هزار و 300 نفر در حال حاضر از طیف اصلاح طلبان برای مجلس نهم کاندید شد‌ه‌اند.

متکی اضافه کرد: گفته می‌شود برخی از اصلاح طلبان افراطی می‌خواهند مشارکت مردم پائین‌تر از 30 درصد باشد تا از این طریق مشروعیت نظام را در مجامع بین المللی زیر سئوال ببرند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود به زور وحدت ایجاد کرد، گفت:‌ جبهه پایداری باید این شجاعت را داشته باشد که به این نقطه برسد که وحدت یک استراتژی است و در غیر این صورت نیز این شجاعت را داشته باشد که لیست کامل بدهد.

متکی همچنین متذکر شد:‌ این نظر در جبهه متحد اصولگرایان وجود دارد که با جبهه پایداری لیستی واحد داشته باشد.

دبیر جبهه متحد اصولگرایان همچنین اذعان داشت: در راستای رسیدن به لیست کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان در استان‌ها در حال آمارگیری هستیم.

نظام سلطه مهم ترین رقیب اصولگرایان

منوچهر متکی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهم‌ترین رقیب مردم در تمام دوره‌های انتخاباتی، دشمنان قسم‌خورده و قدرت‌های سلطه هستند، اظهار داشت: استراتژی دشمن در تمام انتخابات دلسرد کردن مردم با هدف حضور حداقلی است تا جایی که بتواند به خیال باطل خود مقبولیت نظام را زیر سؤال ببرد.

امام خمینی (ره) جوهره مجاهدت ملت ایران را از قوه به فعل درآورد

وی هم‌چنین در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه انقلاب و ملت ایران در دنیا و منطقه افزود: امام خمینی (ره) جوهره مجاهدت ملت ایران را از قوه به فعل درآورد.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: یکی از مسائلی که در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه عربی در حوزه اجتماعی یک سونامی ایجاد و نتیجه آن انقلاب‌های اخیر شده است، مقایسه وضعیت مردم آن کشورها با وضعیت مردم ایران توسط خود آنهاست.

خاورمیانه به دنبال الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی

متکی بیان کرد: مردم این کشورها زمانی که نظام اسلامی ایران را می‌بینند خواهان الگوگیری از این نظام هستند.

وی با بیان اینکه درس‌های عجیبی در بیداری و انقلاب‌های اسلامی منطقه وجود دارد، افزود: هرچه بیشتر این نهضت‌ها را ورق می‌زنیم بیشتر به اعجاز آنها پی می‌بریم.

متکی افزود: غربی‌ها می‌پنداشتند که تمام امور کشورهای منطقه تحت کنترل و به نفع آنهاست و درست در جایی که فکر می‌کردند قدرتمند شده‌اند، بزرگ‌ترین ضربه را خوردند.

وی بیان کرد: آنچه که آمریکا را در عراق و افغانستان شکست داد این بود که نتوانست دنیا را در این راستا به اغنای منطقی برساند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه انقلاب‌های منطقه از انقلاب اسلامی ایران تاثیر پذیرفته است، افزود: آمریکا سعی دارد که بگوید جنبش‌هایی همانند وال‌استریت چیز مهمی نیست، اما باید گفت این بار جنس این جنبش متفاوت است.

متکی با بیان اینکه تحولات منطقه تناقضی در غرب به وجود آورده است، ادامه داد: در ماه‌های اخیر فشارهایی علیه ایران آغاز شده است که باید پرسید: چرا این امر در حال واقع شدن است.

وی افزود: به نظر من آمریکایی‌ها زمانی که دیدند وضع منطقه به هم خورده و ایران الهام‌بخش تحولات شده است در همین راستا در پی تشدید فشارها بر‌آمدند.

متکی اضافه کرد: آنها شاهد به هم خوردن اوضاع و شکل‌گیری وضع جدیدی هستند که از ایران الگو گرفته شده است.

تحولات منطقه کار آمریکا نیست

وی یادآور شد: با هیچ منطقی هم‌خوانی ندارد که گفته‌ شود تحولات منطقه کار آمریکاست.

متکی با بیان اینکه مردم منطقه از مسئولان شان جلو افتاده‌اند، ادامه داد: پس از گذشت چند ماه از انقلاب‌های مصر، لیبی و تونس شاهد هستیم که آنها اعلام کرده‌اند، خواهان نظامی عادلانه و اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: ما بدون دخالت در انقلاب‌های منطقه الهام‌بخش بودیم، پس دشمن با چنین نظامی به مقابله برخواهد خواست و راه مقابله با دشمنی‌ها حضور گسترده در انتخابات است.

گفتمان اصولگرایی چتر وحدت نیروهای دلسوز انقلاب

در بخش دیگری از این مراسم پرویز سالاری دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایی هرمزگان نیز با برشمردن زوایای مختلف انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حضور مردم در این دوره از انتخابات را زمینه ساز خلق وحدت عمومی در میان ملت ایران ارزیابی کرد و افزود: گفتمان اصولگرایی چتر وحدتی بر همه نیروهای دلسوز انقلاب است و باید از این همگرایی های ارزشمند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور بهره برد.

حاشیه های مراسم

بخش پرسش و پاسخ همایش جبهه متحد اصولگرایان در هرمزگان دارای حاشیه‌های جالب توجهی بود که از جمله آن می‌توان به بخشی از سخنان منوچهر متکی در مورد عزلش در سنگال اشاره کرد.

منوچهر متکی ‌در همایش مذکور که سه‌شنبه شب در فرهنگسرای آوینی برگزار شد به عنوان دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان حضور یافته بود، سخنان خود را به سه قسمت شامل تحولات منطقه، اهداف جبهه متحد اصولگرایان و جواب به پرسش‌های مطرح شده اختصاص داد.

در بخش پرسش و پاسخ که مدیریت آن به عهده حجت‌الاسلام جلالی گذاشته شده بود، متکی در ابتدای سخنان خود به شوخی گفت که بنده تنها "سؤالات غیرسنگالی" را جواب می‌دهم.

وی در پاسخ به سؤالی که از او پرسیده شده بود پس از قضیه سنگال با چه روحیه‌ای به ایران بازگشته است، گفت: پنج یا شش روز پس از آمدن به ایران مصاحبه‌ای داشتم که در آن مصاحبه روحیه بنده مشخص بود.

وزیر سابق امور خارجه ایران در دولت دهم با بیان اینکه "سؤالات سنگالی" منحصرا اختصاص به بندرعباس ندارد و جاهای دیگر نیز که می‌رود در این راستا از او سؤالات زیادی پرسیده می‌شود، افزود: بنا بر معذورات اخلاقی فعلا به این سؤالات پاسخ نمی‌دهم تا زمانی که اقتضا کند.

متکی طی زمان حضور خود در بندرعباس علاوه بر شرکت در همایش جبهه متحد اصولگرایان در دو جلسه دیگر نیز شرکت کرد.

از نکات دیگر این همایش می‌توان به حضور برخی از مسئولان اداری و تعدادی از کاندیدها اشاره کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد... سال جهاد اقتصادی - پایگاه مجازی افسر سایبری جنگ نرم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    روز شمار فاطمیه
    كد پخش زنده اماکن متبرکه
    تبلیغات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 430
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 365
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 687
  • بازدید ماه : 1,447
  • بازدید سال : 5,418
  • بازدید کلی : 95,476
  • کد وضعیت رتبه در گوگل
    آیدی یاهو مدیریت
    ذكر ايام هفته
    انتخابات