loading...
بصیرت 360درجه
احسان.ن بازدید : 114 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خیلی ببخشید به چه علت درباره کسی که این همه جوایز بین المللی برای سینمای ایران کسب کرده و نامزد گلدن گلاب شده این طور سبک و توهین آمیز صحبت می کنید؟ همان "اینگمار برگمان"،"جان فورد" و"آلفرد هیچکاک" که سنگشان را به سینه می زنید برای جوایز جشنواره های معتبر جهان ارزش قایل بوده اند. فقط نمی دانم چرا تنها درباره "عباس کیارستمی" که از نظر کسب افتخارات بین المللی برای سینمای ایران در حد فرهادی بوده کمی استثنا قایل شده اید ویک ذره آی کیوی او را ستایش کرده اید چون در غربت کارش تمام نشده و به ورطه نابودی نیفتاده است! خوب به هر حال شاید رفاقت این برخورد را می طلبد!

"ابراهیم حاتمی کیا"یی که از نظر شما فاقد جهان بینی است ،همان خالق "آژانس شیشه ای ، بوی پیراهن یوسف و روبان قرمز است که باور های نسل ما را راجع به جنگ شکل دادند و به سینمای دفاع مقدس آبرو و اعتباری که در شانش بود بخشیدند . پس اگر شما به غیر از فیلم مهاجر حاتمی کیا باقی آثارش را شخصا نمی پسندید نباید باورها و اعتقادات نسلی را به بازی بگیرید. گرچه از نظر شما مرحوم علی حاتمی هم با آن سینمای فاخر و ایرانیزه اش حرفی برای گفتن ندارد چه برسد به آنهایی که در مدت کوتاهی اسم و رسمی به هم زده اند و به قول شما پر رو شده اند . شما هم که با آدم های پر رو مشکل دارید!


جالب آنکه با آن زبان تند و تیزتان چندان به "مسعود ده نمکی" ایراد نگرفته اید چون زبان او از شما گزنده تر است و در مقابل اشکالات فیلم نامه،محتوا و بازی های تخت تریلوژی اخراجی ها نه تنها شما را فورا به فروش بالای فیلم ارجاع می دهد بلکه چنان دفاع جانانه ای از خود می کند که نمی توانید حریفش بشوید و فقط می توانید به امثال "کیومرث پوراحمد"،"مسعود کیمیایی" و "داریوش مهرجویی"توهین کنید و دنیایشان را فسیل و آثارشان را مبتذل و سخیف بنامید.این فیلم سازانی که سینما ی ایران به آنها مدیون است و مورد قبول و احترام مردم هستند.کیمیایی ،مهرجویی و پور احمد بی شک روحی بزرگ و منشی کم نظیر دارند که به حرف های نامناسبی که شما جلوی دوربین هفت و مصاحبه های مطبوعاتی بر علیه شان می گویید واکنش نشان نمی دهند..شمایی که از مردم دم می زنید و می خواهید آنها را بر علیه هنرمندانشان تحریک کنید.
به خانه و زندگی "مجید مجیدی"می تازید که چرا با زندگی اشرافی فیلمی درباره فقرا (آواز گنجشک ها) می سازد؟ پس بگویید با پول او مشکل دارید. نوع زندگی کارگردان چه ربطی به فیلم سازی اش دارد؟
شما معتقدید که توانسته اید نوع نگاه عامه مردم را به فیلم های سینمایی تغییر دهید ولی رفتارتان به جای اشاعه بی طرفی و درست دیدن و درک کردن، بیشتر به سمت ایراد گیری و تخریب وجهه سینما پیش رفته است.

البته خدا را شکر که به سینمای هالیوود و جهان نیز تاخته اید و آنها را هم کلاهبردار خوانده اید و شاید ما زیاد شلوغش کرده ایم و باید ناسزا های شما به سینمای ایران را به نوعی تشویق و تحسین به حساب آوریم.شما خودتان می دانید که وضعیت سینما به قدر کافی بحرانی و مشکل دار است پس خرابترش نکنید لطفا!

کسب و کار "فیلم فروشی" را با "فیلم سازی" و "نقد فیلم" قاطی نکنید.گرچه این بیزینس مدتی است تعطیل شده ولی از زمانی که از این راه ارتزاق می کردید و به آموزشگاه "فریدون جیرانی"فیلم می فروختید، رفاقت دو جانبه و پابرجایی بین شما به وجود آمده .شاید به همین دلیل است که در برنامه 7 و در محضر شما سکوت می کند تا هر چه دلتان خواست بگویید.

شما سینما گران را به تقلید و کپی کاری از سینمای جهان محکوم می کنید و می گویید به جز برخی ،هیچ یک اهل مطالعه و دیدن نیستند.دوست دارم بدانم شما دقیقا در شیوه ی نقد خود از چه کسی کپی می کنید؟

در ابتدای مصاحبه گفته اید منتقدان امروز سینمای ایران بی سلیقه اند و به فیلم ها باج می دهند.راستش نگارنده فکر می کند توهین کردن،تخریب شخصیت کاری و افشای زندگی خصوصی کارگردانان به مراتب عملی رذیلانه تر و پست تر از باج دادن به یک فیلم است.

البته منتقدان سرشناسی چون "جواد طوسی" هم هستند که مثل خودتان با شما برخورد می کنند و معتقدند که به سبب توهین ها ، هتاکی و پرده دری آشکارتان ،باید در برابر انجمن منتقدان و فیلم سازانی که مورد اهانت قرار داده اید جوابگو باشید.

آقای فراستی عزیز! راستش حامد کلاهداری علیرغم جوانی و تجارب محدود کاری اش رفتار درستی کرد که در جلسه نقد وبررسی "پایان نامه" در برنامه هفت به شما گفت که نه تنها حق توهین به او و روح الله شمقدری را ندارید بلکه خودتان تا به حال فیلمی نساخته اید که تا این حد از جزئیات آثار دیگران ایراد می گیرید!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد... سال جهاد اقتصادی - پایگاه مجازی افسر سایبری جنگ نرم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    روز شمار فاطمیه
    كد پخش زنده اماکن متبرکه
    تبلیغات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 430
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 468
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 790
  • بازدید ماه : 1,550
  • بازدید سال : 5,521
  • بازدید کلی : 95,579
  • کد وضعیت رتبه در گوگل
    آیدی یاهو مدیریت
    ذكر ايام هفته
    انتخابات